کشف ماده ای عجیب در محصولات چرم طبیعی و مصنوعی که سمی است

چرم، پوست حیوانات و پوست هایی که برای حفظ آنها با مواد شیمیایی فرآوری شده اند و برای استفاده به عنوان لباس، کفش، کیف دستی، مبلمان، ابزار و وسایل ورزشی مناسب می باشند.

عبارت پوست برای تعیین پوست حیوانات بزرگتر مثلاً چرم گوسفندی یا اسب استفاده می شود، در حالی که پوست به پوست حیوانات کوچکتر (مثلاً پوست گوساله یا بچه) اشاره دارد.

 فرآیند نگهداری به کار گرفته شده یک عملیات شیمیایی است که به آن می گویند برنزه کردن، که در غیر این صورت پوست فاسد شدنی را به ماده ای پایدار و بدون پوسیدگی تبدیل می کند.

چرم طبیعی یکی از محصولات پر طرفدار است و قیمت چرم طبیعی با توجه به کیفیتی که دارد متفاوت می باشد.

 عوامل برنزه کننده شامل سبزیجات استتانن ها (از منابعی مانند پوست درخت)، نمک های معدنی (مانند سولفات کروم )، و روغن ماهی یا حیوانی.

چرم

برای اطلاع از قیمت محصولات نوین چرم می توانید به سایتهای معتبر مراجعه کنید.

اگرچه از پوست حیوانات متنوعی مانند شترمرغ، مارمولک، مارماهی، ماهی و کانگورو استفاده شده است، چرم های رایج تر از هفت گروه اصلی می آیند:

گاو، از جمله گوساله و گاو و گوسفند و بره، بز و بچه، حیوانات اسب، از جمله اسب، قاطرها و گورخر ها، بوفالو، خوک و جانوران آبزی مانند فوک، شیر دریایی، نهنگ و تمساح.

پوست پستانداران از سه لایه تشکیل شده است:

  •  اپیدرم، یک لایه بیرونی نازک
  • کوریم، یا درم، لایه مرکزی ضخیم
  • یک لایه چربی زیر جلدی

 پس از برداشتن دو لایه ساندویچ از کوریم برای ساخت چرم مصنوعی استفاده می شود. پوست تازه حاوی 60 تا 70 درصد وزنی آب و 30 تا 35 درصد پروتئین است.

حدود 85 درصد از پروتئین را کلاژن تشکیل می دهد، یک پروتئین فیبری که توسط پیوندهای شیمیایی به هم متصل می شود.

 اساساً چرم سازی علم استفاده از اسیدها، بازها، نمک ها، آنزیم ها و تانن ها برای حل شدن است. چربی ها و پروتئین های غیر فیبری و تقویت پیوند بین الیاف کلاژن.

  • منابع:
    1. leather

  • تبلیغات: 
    1. به نور آفتاب مستقیم خیره شوید چهره زیبا می شود
    2. خرید سیم تک رشته افشان و مفتولی
    3. اخذ نمایندگی سویا گوشتی فله
    4. اولین زنجیر چرخی که فضانوردان در سیاره حل از آن استفاده کردند