پسری لامپ هالوژن 7 وات پارس شعاع توس را در روز ولنتاین به همسرش هدیه داد

لامپ هالوژن 7 وات پارس شعاع توس نوعی لامپ رشته ای است. لامپ رشته ای معمولی حاوی یک رشته تنگستن است که در یک پاکت شیشه ای مهر و موم شده است که یا تخلیه می شود یا با گاز بی اثر یا مخلوطی از این گازها (معمولاً نیتروژن، آرگون و کریپتون) پر می شود.

هنگامی که نیروی الکتریکی به فیلامنت اعمال می شود، آنقدر داغ می شود (معمولاً بیش از 3600 درجه فارنهایت [2000 درجه سانتیگراد]) تا تبدیل به رشته شود. به عبارت دیگر رشته می درخشد و نور ساطع می کند.

در حین کار، تنگستن تبخیر شده از فیلامنت داغ روی کولر داخل دیواره لامپ متراکم می شود و باعث سیاه شدن لامپ می شود. این فرآیند سیاه شدن به طور مداوم نور خروجی را در طول عمر لامپ کاهش می دهد.

یک لامپ هالوژن با چند تغییر برای از بین بردن این مشکل سیاه شدن ارائه می شود. لامپ، که از کوارتز ذوب شده به جای شیشه سودا آهک ساخته شده است، با گازهای بی اثر مشابه لامپ های رشته ای مخلوط شده با مقادیر کمی از گاز هالوژن (معمولا کمتر از 1٪ برم) پر شده است.

هالوژن با رسوب تنگستن واکنش شیمیایی می دهد و هالید تنگستن تولید می کند. هنگامی که هالید تنگستن به رشته می رسد، گرمای شدید رشته باعث می شود هالید تجزیه شود و تنگستن دوباره به رشته آزاد شود. این فرآیند که به عنوان چرخه تنگستن- هالوژن شناخته می شود، یک خروجی نور ثابت را در طول عمر لامپ حفظ می کند.

برای اینکه چرخه هالوژن کار کند، سطح لامپ باید بسیار داغ باشد، معمولاً بیش از 482 درجه فارنهایت (250 درجه سانتیگراد). هالوژن ممکن است به اندازه کافی تبخیر نشود یا در صورت سرد بودن لامپ به اندازه کافی با تنگستن متراکم واکنش نشان ندهد.

این بدان معنی است که لامپ باید کوچکتر باشد و از کوارتز یا شیشه ای با استحکام بالا و مقاوم در برابر حرارت به نام آلومینوسیلیکات ساخته شود.

از آنجایی که لامپ کوچک است و به دلیل دیواره های ضخیم تر آن معمولاً نسبتاً قوی است، می توان آن را با فشاری بالاتر از حد معمول با گاز پر کرد. این امر تبخیر تنگستن از رشته را کند می کند و عمر لامپ را افزایش می دهد.