مواد شوینده دارای سابقه طولانی به اندازه تاریخ تمدن دارد

مواد شوینده در واقع سابقه ای طولانی به اندازه تاریخ تمدن دارند. یکی از اولین چیزهایی که مردم پس از راه اندازی خانه می خواستند ظاهراً لباس تمیز بود.

بابلی ها و مصریان باستان دستور العمل هایی برای تهیه صابون داشتند. رومی‌ها زمانی که طبق افسانه‌ها، باران دامنه‌های کوه ساپو را که یک نقطه افسانه‌ای که در آن حیوانات قربانی می‌کردند، فرو ریخت، ادعای حق این نام را دارند.

باران چربی حیوانات قربانی شده را به همراه خاکستر قلیایی آتش قربانی به رودخانه تیبر می برد. در آنجا، خانم‌های شستشو متوجه شدند که این مخلوط به تمیز کردن لباس‌هایشان کمک می‌کند. چربی و خاکستر حیوانی برای هزاران سال اساس صابون سازی باقی ماند.

مواد شوینده مدرن در سال 1916 تولید شدند، زمانی که اولین سورفکتانت مصنوعی تجاری در آلمان از قطران زغال سنگ ساخته شد تا کمبود چربی های حیوانی را در طول جنگ جهانی اول برطرف کند.

مواد شوینده

سازندگان مواد شیمیایی که توانایی پاک کنندگی سورفکتانت ها را بهبود می بخشند، در مرحله بعدی اضافه شدند. آنها یون های کلسیم و منیزیم را در آب سخت کیلیات می کنند، بنابراین کارایی پاک کنندگی سورفکتانت را حفظ یا افزایش می دهند.

اختراعات بعدی شامل روشن کننده های نوری، آنزیم هایی بود که به پارچه ها متصل می شوند. در حال حاضر، مواد شوینده تا شش آنزیم دارند که هر کدام عملکرد یا هدف لکه‌دار خاصی دارند.

توسعه بیشتر آنزیم ناشی از نگرانی های زیست محیطی است – در این مورد تمایل به مواد شوینده برای انجام شستشو در آب سرد. قیمت مواد شوینده بهداشتی خارجی به عومل بسیار زیادی بستگی دارد.

دانشمندان Battelle فرمولاسیون مواد شوینده نظافت خانگی و لباسشویی را در سراسر جهان ردیابی می کنند.

به عنوان مثال، فسفات های آلوده کننده آب به طور کامل از مواد شوینده لباسشویی در آمریکای شمالی، اروپای غربی، ژاپن، کره و چین حذف شده اند و با زئولیت، ماده معدنی حاوی آلومینیوم و سیلیکات، جایگزین شده اند.

کولا گفت که آنها همچنین در حال حذف تدریجی محصولات در اروپای شرقی هستند، اگرچه هنوز در هند و سایر کشورهای آسیایی و اقیانوس آرام استفاده می شوند. قیمت مواد شوینده نانو نیپ بسیار مناسب می باشد.

حتی مواد شوینده با نام تجاری نیز می توانند از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت باشند. کولا گفت: «محصولی که در آلمان فروخته می شود مانند ترکیه نیست.

  • منابع:
    1. Keeping up with detergent chemistry
  • تبلیغات: 
    1. اولین سمنو پزون در چه دورانی بود
    2. کیف رودوشی جاجیمی
    3. تولید سمی نادر که در صابون به وجود می آید!
    4. با در دست داشتن این سنگ جادو کنید!