با روغن موتور lubrifiant درد مفاصل خود را درمان کنید

فقط برای گیج کردن همه، بسیاری از خودروسازان درجات روغن موتور lubrifiant مخصوص به خود را دارند که باید در مدل های خاص استفاده شود. اینها تقریباً همیشه معادلی در سیستم درجه بندی SAE دارند، بنابراین می توان آنها را به یکدیگر ارجاع داد.
خودروهای خاص گروه فولکس واگن (فولکس واگن، آئودی، SEAT و اشکودا) قرار است دارای گریدهایی باشند که دارای علامت «VW 500.00» تا «VW 508.00» هستند.
BMW به روغن‌هایی با رتبه‌بندی «BMW Longlife» یا رتبه‌بندی LL تأیید می‌کند که نشان می‌دهد این روغن‌ها برای فواصل خدمات طولانی در مدل‌های خاص مناسب هستند. مثال: BMW LL04
روغن‌های مورد تایید مرسدس بنز دارای علامت “MB-Approval” هستند و به دنبال آن عددی اشاره دارد که به یک پاراگراف و صفحه از “Mercedes Bluebook” که توسط نمایندگی‌ها استفاده می‌شود، اشاره دارد.
رنو، پژو، سیتروئن، پورشه و دیگران نیز از کدهای خود استفاده می کنند
نکات برتر
به طور خودکار فرض نکنید که گران ترین روغن بهترین گزینه برای موتور شما است. همیشه به درجه روغن و مشخصات توصیه شده توسط سازنده خودرو پایبند باشید، زیرا موتور با استفاده از آن ساخته شده است.

روغن موتور
اگرچه وسوسه انگیز است که به سراغ درجه روغن با وسیع ترین رتبه بروید، اما بهتر است یکی را با باریک ترین محدوده انتخاب کنید که همچنان با دمای محیطی که احتمالاً تجربه می کنید مطابقت داشته باشد، زیرا در آن محدوده بهتر بهینه می شود.
اگر تصمیم دارید روغن پایین‌تری را به روغن مصنوعی تبدیل کنید، توصیه می‌شود که روغن و فیلتر را بلافاصله بعد از آن تعویض کنید، زیرا ممکن است رسوبات کربن و سایر ریزه‌ها با روغن جدید پاک شوند.
استفاده از روغن مصنوعی به این معنی نیست که می توانید مدت زمان بین تعویض روغن را افزایش دهید. مواد شوینده و سایر مواد شیمیایی به مرور زمان خراب می شوند و اثربخشی روغن را کاهش می دهند.
همیشه فیلتر روغن خود را همزمان با روغن خود تعویض کنید، زیرا مواد ناخواسته را قبل از گردش به بقیه موتور می گیرد.
هرگز و هرگز ماشین خود را با چراغ روغن روشن رانندگی نکنید. این بدان معنی است که فشار روغن پایین است که می تواند در مدت زمان بسیار کوتاهی منجر به خرابی فاجعه بار موتور شود.
عادت کنید سطح روغن موتور خود را به طور منظم چک کنید – یک بار در ماه برای اتومبیل های جدیدتر که به ندرت استفاده می شوند، یا حتی هر هفته برای اتومبیل های قدیمی و آنهایی که برای مسافت پیموده شده استفاده می شوند.